4 Ocak 2014 Cumartesi

FORD OTOSAN



      Ford Otosan'ın haftalık logaritmik grafiğinde 27/12/2013'te 21,00 TL'nin görülmesi ile hissede 2009 sonrası oluşan yükselen kanalın trend desteği test edilmiş oldu.

      21,00 TL desteğinin tutması halinde orta ve uzun vadede yükselen kanal formasyon hedefi 40,00 TL.

      Bu durumda hissede son günlerde görülen düzeltme hareketi yükselen kanal sınırları içinde teknik açıdan normal görünmektedir.

      01/01/2014'ten itibaren geçerli olan ÖTV düzenlemesinin çok satılan segmentte 1.600 cc'de % 40'tan % 45'e çıkarılmasında farkın diğer gruplara göre düşük olmasıyla ÖTV zammının satış adetleri üzerinde etkisinin sınırlı olacağını düşünüyorum.

      Global ekonomik konjonktürün gelişimi, iç gündemdeki belirsizlikler kurun yüksek seyretmesi, buna paralel araç fiyatlardaki artış potansiyeli ve tüketicilerin puslu havada alım iştahlarındaki azalma ihtimali kısa vadede dezavantaj olarak önümüze çıkıyor. Ayrıca 2013/12 bilançoda yüksek kurun finansal giderlere yansıması kaçınılmazdır.

      Fakat Ford Otosan'ın uzun yıllardır yatırımcılarıyla düzenli olarak kârını paylaşması, hatta çoğu yıllarda çift temettü ödemesi, 2014 içinde çıkması beklenen yeni modeller (Ford Courrier) ve Yeni Ford Cargo, Yeni Ford Transit'te olduğu gibi Ford Motor Company'nin belli başlı ticarî araç üretim merkezlerinden biri haline gelmesiyle son yıllarda üretim dışında mühendislik hizmetleri de ihraç etmeye başlaması ve büyük kriz dönemleri hariç düzenli yükselen trende sahip olması özellikle uzun vade yatırımcılar için hissenin en büyük cazibesi. Şirketin kurumsal yönetimi, yatırımcı dostu olması hisseyi yabancı yatırımcıların da ilgi odağı haline getiriyor, bunun yansıması halka açık kısımda yabancı kurumların elinde olan hisse sayılarında görülüyor.

                                                                                                               Halil BUHUR
                                                                                                           İktisatçı / Eğitimci


                                                                                                                  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa